ARTIKEL | Even voorstellen: Joost Broeren, Medewerker Account Support

 

Om met de deur in huis te vallen: wie is Joost Broeren?

“Ik ben 36 jaar, getrouwd met Amber en samen hebben we een dochter van een jaar; Koosje. We wonen in Vlaardingen. Nu tijdelijk bij mijn schoonouders, aangezien we net een ‘klushuis’ hebben gekocht. Het is ons droomhuis, maar er moet nog enorm veel aan gebeuren. Het slopen doen we zelf, de rest besteden we uit aan een aannemer. Hopelijk kunnen we er in januari gaan wonen, maar als het iets later wordt, is dat geen ramp.

Door het klussen en de drukte die een jong gezin met zich meebrengt, heb ik weinig tijd voor hobby’s. Maar ik word wel heel blij van basgitaar spelen; in het verleden speelde ik in diverse rockbandjes. Ook houd ik van lezen, onder andere over geschiedenis.”

Hoe zag jouw carrière er tot nu toe uit? 

“Na de middelbare school heb ik een ICT-opleiding gevolgd. Daarna belandde ik bij een callcenter, waar ik enkele jaren heb gewerkt. Toen switchte ik naar Eneco. Hier kwam ik uiteindelijk terecht op de afdeling klantbeheer voor de grootzakelijke markt. Daar hield ik me bezig met het begeleiden van klanten en prospects, van lead to cash. Uiteindelijk heb ik elf jaar bij Eneco gewerkt, toen kreeg ik de kans om over te stappen naar AgroEnergy. Ik solliciteerde op de functie van Medewerker Account Support en werd aangenomen.”

Wat trok je aan in werken bij AgroEnergy?

“Al eerder waren enkele van mijn Eneco-collega’s overgestapt naar AgroEnergy. Zij waren zonder uitzondering positief over de sfeer en de collegialiteit binnen het bedrijf. Dat triggerde mij om te solliciteren. En nu ik daadwerkelijk bij AgroEnergy werk, kan ik onderschrijven dat er sprake is van een prettige sfeer en dat mensen collegiaal met elkaar omgaan. Ook wordt er veel geïnvesteerd in goede klantrelaties en ligt er veel verantwoordelijkheid bij de medewerkers zelf. Hierdoor kan er snel worden geschakeld; dat is uitermate prettig.”

Waaruit bestaan je dagelijkse werkzaamheden?

“Ik beantwoord vragen van klanten, EnergieSpecialisten en accountmanagers. Deze komen binnen via telefoon, mail en de chatfunctie op de website en hebben met name betrekking op administratieve zaken. Klanten nemen bijvoorbeeld contact op met vragen over hun nota of over de correctiefacturen die onlangs zijn verstuurd. Grootzakelijke afnemers kregen in het tweede kwartaal van dit jaar tijdelijk vrijstelling van hun energiebelasting en dit wordt nu verrekend. Dat is voor veel tuinders nog wat onduidelijk.

Daarnaast krijgen we leads vanuit Eneco, van telers die zonnepanelen hebben geplaatst en elektriciteit willen gaan terugleveren. Wij brengen de situatie van de ondernemer in kaart en adviseren hem over het meest passende AgroEnergy-product. Verder geven de EnergieSpecialisten mutaties aan ons door – bijvoorbeeld met betrekking tot de aansluitingen van een bedrijf -, die wij verwerken in de administratie.

Op dit moment komen er ook veel vragen binnen over het clusteren van aansluitingen, om zo de energiebelasting van een bedrijf te verlagen. Wij adviseren telers hierin en ontzorgen hen in dit traject.”

Wat vind je het leukste aan je werk, waaruit haal jij energie?

“Ik houd ervan om bezig te zijn met complexere zaken, echt helemaal in een dossier te duiken. En dan de klant natuurlijk zo goed mogelijk van dienst te zijn. Na verloop van tijd bouw je ook een band op met klanten, ontstaat er een vertrouwensrelatie. Daar doe je het voor.”

In deze functie maak je ook voor het eerst kennis met de tuinbouw. Wat valt je op?

“Vooral dat deze wereld minder zakelijk is dan ik gewend was bij Eneco. Contacten zijn informeler en jovialer. Dat voelt prettig. Ook heb ik nu, in tegenstelling tot in mijn eerdere job, vaak direct contact met de eigenaar van een bedrijf. Het is allemaal wat laagdrempeliger.”

‘Ik voel me helemaal thuis bij AgroEnergy’

Je zit dus op de juiste plek?

“Zeker weten, ik ben heel blij dat ik deze stap heb gezet. En ondanks dat ik het merendeel van de week thuiswerk, vangen mijn directe collega’s me heel goed op. Ook tonen ze hun waardering. Ik voel me al helemaal thuis bij AgroEnergy.”

Laatste handelsdagen 2022

Uitval handeldagen

MARKTVISIE | EU bereikt geen akkoord over prijsplafond

EU | Marktvisie

BLOG | Dit is de prijs die we betalen voor warmte

Edwin geothermie | blog

MARKTVISIE | Lagere temperatuur zorgt voor kortdurende stijging van energieprijzen

Lagere temperatuur | marktvisie