ARTIKEL | De thuiswerkdag van…Marjolein de Vries

Stel jezelf even voor: wie is Marjolein de Vries?

“Ik woon in Wateringen het bruisende hart van het Westland. In een heel fijn huis; ik noem het altijd ‘mijn veilige haven’. Het meest trots ben ik op mijn twee dochters, Suzanne en Samantha. En op mijn vijf kleinkinderen: Jaylen, Vayènne, Jade, Jason en Casey. Zij zijn mijn lust en mijn leven, maar in deze coronatijd kan ik ze helaas niet zien. Ik heb namelijk de zorg voor mijn 85-jarige moeder: zij komt iedere dag bij mij, ik doe haar boodschappen, et cetera. Vanwege haar wil ik geen enkel risico nemen. Gelukkig kan ik Skypen en Facetimen met mijn dochters en kleinkinderen, maar ik mis het vreselijk om met hen te kunnen knuffelen.”

Wat doe je precies bij AgroEnergy?

“Ik noem mezelf ‘Senior Topper Account Support’ – de term ‘topper’ heeft mijn leidinggevende ooit bedacht. Samen met mijn twee collega’s van Account Support beantwoorden we vragen van klanten, maar ook van de Energiespecialisten en accountmanagers van AgroEnergy. Dit doen we via telefoon, mail en via de chatfunctie op de website. De diversiteit aan vragen is enorm. Klanten kloppen bij ons aan met vragen over contracten, over handelen op ons handelsplatform, over facturen, et cetera. Sommige zaken kun je meteen oplossen, andere dingen moeten we uitzoeken. Ik laat de klant dan altijd weten op welke termijn hij een antwoord kan verwachten. Lukt dat niet, dan koppel ik dat terug. Het belangrijkste is dat je continu blijft communiceren. En vooral goed luistert: ik probeer de dingen te ‘horen’, die klanten niet zeggen. Mijn drive is om klanten zo goed mogelijk te helpen; daar word ik echt blij van.”

 Hoe is het om thuis te werken? Hoe ziet je thuiswerkplek eruit?

“Het was wel even wennen om thuis aan de slag te gaan. Ik ben echt een ‘collega-mens’ en was voorheen vrijwel altijd op kantoor. De eerste twee weken thuis was ik dan ook behoorlijk uit balans. Ik werkte iedere dag lang door; er is immers altijd wel iets te doen. Inmiddels heb ik daar een beter evenwicht in gevonden, alhoewel ik ’s avonds nog regelmatig dingetjes doe. Ik voel me heel verantwoordelijk en wil dat alles goed gaat.

Om thuis te kunnen werken, heb ik een nieuw bureau besteld. Dat werd afgeleverd als bouwpakket. Het was een hele uitdaging om dit in elkaar te zetten, maar uiteindelijk is het gelukt. Mijn bureau staat in een hoek van de huiskamer, en ik kijk uit op mijn tuin. Eigenlijk is het een heerlijke plek. Maar ik mis mijn collega’s wel heel erg, zeker bij het koffiezetapparaat.”

Ziet je werkdag er nu anders uit dan voorheen?

“Behalve dat ik op een andere plek zit, is er eigenlijk niets veranderd. Ik zit nog steeds achter een laptop en beeldscherm, en alle systemen werken hetzelfde. Ook begin ik nog iedere ochtend om half zeven. Ik vind het heerlijk om in alle rust mijn mail te kunnen bijwerken. Iedere dag om half tien hebben we een Skype-overleg met de collega’s van Account Support. Dan nemen we samen de dag door, kijken we welke spoedklussen er zijn en wie er hulp nodig heeft. Op die manier houden we de lijnen kort en blijven we op de hoogte van wat er speelt.”

Hoe zorg je ervoor dat AgroEnergy-klanten nog steeds verzekerd zijn van de beste service?

“Die uitdaging is niet zo groot, aangezien mijn werk – afgezien van de locatie – niet veranderd is. Dus de service die we voorheen konden bieden, bieden we ook nu zonder problemen. Of ik nu zaken regel vanuit huis of vanaf kantoor, daar merkt de klant niets van. Gelukkig maar.”

Wat zijn op dit moment de grootste uitdagingen voor klanten?

“Naast de reguliere zaken, die gewoon doorlopen, krijgen we veel vragen over de ODE-verhoging. Veel van onze klanten stellen momenteel bezwaarschriften op. Daarnaast helpen we klanten – vooral in de sierteelt – met het aanvragen van financiële steun. Mijn hart breekt als ik hoor wat er op sommige bedrijven speelt. Ik zit al veertien jaar op deze plek en heb met veel klanten een band opgebouwd. Dan doen zulke verhalen je echt wat.”

Wat wil je klanten meegeven?

“Dat we nog steeds alles doen om hen zo goed mogelijk te helpen en ik supertrots ben op de Nederlandse kwekers en telers. En heb je een luisterend oor nodig, laat het dan weten! Je zorgen delen kan een groot verschil maken. Zeker in deze tijd.”

 

Tekst: Ank van Lier

MARKTVISIE | Cocktail aan prijsopdrijvende factoren deze week

Cocktail prijsopdrijvende factoren | marktvisie

ARTIKEL | Congestie stelt tuinbouw voor nieuwe uitdagingen, maar biedt ook kansen

Foto Congestie Artikel KAS Web

MARKTVISIE | Onzekerheid door naderend Noors onderhoud

Onzekerheid | marktvisie

MARKTVISIE | Gaswinter voorbij, gasprijzen dalen

Zonnepanelen